Połowa linii lotniczych oszukuje klientów

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24.plLinie lotnicze oszukują w ofertach internetowych

- Co najmniej 200 z 400 przebadanych stron internetowych europejskich przewoźników lotniczych wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu Komisji Europejskiej. Pełne wyniki badania przeprowadzone w 15 krajach mają być opublikowane w środę.

- Ponad połowa wszystkich stron internetowych zawierała nieprawidłowości, szczególnie w sprawie wskazówek cenowych, warunków umowy i przejrzystości propozycji - czytamy w raporcie.

Upomnienie, potem kara

Z kompaniami lotniczymi, w których stwierdzono nieprawidłowości, w ciągu czterech miesięcy skontaktują się władze i zwrócą się o wyjaśnienie lub zmianę tych praktyk. - Wobec tych, którzy tego nie zrobią, zostaną podjęte czynności prawne prowadzące do grzywny albo zamknięcia ich stron internetowych - ostrzega Komisja. W badaniu nie wymieniano nazwy żadnego przewoźnika, lecz Komisja Europejska zamierza opublikować listę kompanii, których sprawa dotyczy.

Najgorzej w Belgii, najlepiej w Austrii

W ubiegłym miesiącu hiszpański urząd ochrony konsumenta poinformował, że wykazał nieprawidłowości na stronach internetowych 12 sprzedawców biletów lotniczych, w tym u największych w Europie tanich linii lotniczych Ryanair, a także hiszpańskich przewoźników Vueling, Iberia i Spainair.

Największą liczbę nieprawidłowości znaleziono jednak w Belgii. Tam 46 z 48 stron internetowych podawało błędne informacje. Tymczasem w Austrii z 20 stron żadna nie naruszała unijnych regulacji konsumenckich.

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl