Polak kupuje w sieci. Bo taniej

Najnowsze

Aktualizacja:
sxc.huNa zakupy do sieci

Polscy konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy w internecie. To się opłaca, bo przeciętny polski konsument kupując w sieci oszczędza średnio 15 proc. ceny - wynika z raportu Boston Consulting Group, o którym pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Jak wynik z raportu polski e-konsument jest niezwykle pragmatyczny. Cena to pierwsza i najważniejsza wartość jaką się kieruje decydując się na zakupy w sieci.

Tymczasem zakupy w internecie są od tych tradycyjnych znacznie tańsze. Ceny w e-sklepach są średnio o 25 proc. niższe. Nawet po doliczeniu kosztów przesyłki oszczędność na zakupach online wynosi średnio 15 proc.

Najwięcej można zaoszczędzić na internetowych zakupach kosmetyków (20 proc.), AGD (18 proc.) i elektroniki (15 proc.).

Najmniejsze różnice w cenach widać przy kupnie odzieży i obuwia (4 proc.) oraz książek (2 proc.).

Rynek rośnie

W zeszłym roku na zakupy w internecie Polacy wydali rekordowe 16 mld zł, co daje blisko 3 proc. wartości całego handlu detalicznego. W tym roku rynek ten ma się zwiększyć o 17 proc.

Wydatki konsumenckie w sieci rosną w takim tempie, że przy optymistycznych założeniach w 2015 r. osiągną blisko 50 mld zł - pisze "DGP".

Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu