Polacy podbijają Bliski Wschód. Eksport rośnie o ponad 70 proc.

Najnowsze

Alan Light, CC BY, flickr.comBliski Wschód to dziś najpopularniejszy kierunek ekspansji dla polskiego biznesu

Wzrost eksportu do krajów arabskich bije rekordy. Sprzedaż polskich towarów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wzrosła w trzech pierwszych kwartałach 2013 r. o 76 proc., a w Arabii Saudyjskiej o 32 proc. - informuje środowy "Puls Biznesu".

Tak wynika z danych GUS. I nie jest to spowodowane niską bazą, bo już w 2012 r. eksport na Bliski Wschód był całkiem spory – wysłaliśmy do ZEA więcej niż do Grecji czy Portugalii – podkreśla gazeta.

Nowy kierunek

- Ostatni kryzys przekonał polskie firmy, że nie warto stawiać tylko na jednego konia: UE, a warto szukać nowych, nieodkrytych dotąd rynków zbytu – wskazuje główny ekonomista BGK Tomasz Kaczor. A, jak wyjaśnia, dla takich firm Bliski Wschód jest świetną propozycją: to bogate kraje, szybko się rozwijające i dość bliskie geograficznie. I wszystko wskazuje, że znaczenie tych rynków dla polskiej gospodarki będzie dalej szybko rosło. Dziś to bowiem najpopularniejszy kierunek ekspansji dla polskiego biznesu – wynika z badania firmy Akcenta, zajmującej się obsługą transakcji walutowych przedsiębiorstw. Aż 37 proc. przebadanych szefów firm wskazuje, że jeśli będzie szukać partnerów handlowych na nowych rynkach, będą to właśnie kraje arabskie.

W grudniu z wizytą do Arabii Saudyjskiej pojechał prezydent Bronisław Komorowski, który zachęcał do inwestowania w naszym kraju.

Autor: mn / Źródło: PAP, tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Alan Light, CC BY, flickr.com