Polacy kupują coraz więcej nowych aut

Najnowsze

TVN 24 | S400 HYBRIDNowe auta

Od początku 2012 roku zarejestrowano w Polsce 124 353 nowe samochody osobowe. To o 10,12 procenta więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Tylko w maju sprzedano w naszym kraju 23 tys. 620 nowych aut, tj. o 6,35 proc. więcej niż w maju przed rokiem. Tytuł lidera rynku niezmiennie zachowuje Skoda. W okresie styczeń-maj klienci kupili i zarejestrowali 16 tys. 244 auta tej marki, czyli o 20,25 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 13,06 proc

Volskwagen goni

Pozycję wicelidera utrzymała Toyota, która sprzedała 9558 aut - o 10,20 proc. więcej niż przed rokiem. Udział japońskiej marki w polskim rynku wyniósł 7,69 proc.

Na trzecim miejscu umocnił się Volkswagen, zbliżając się jednocześnie do wyprzedzającej go Toyoty. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2012 roku klienci Volkswagena zarejestrowali 9256 samochodów, czyli o 44,72 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,44 proc.

Dalsze miejsca zajmują: Opel ze sprzedażą 8731 aut (spadek o 5,90 proc.), Ford - 7894 samochody (spadek o 0,98 proc.), Hyundai - 6987 zarejestrowanych pojazdów (wzrost o 25,22 proc.), Kia - 6580 aut (wzrost o 16,46 proc.), Fiat - 6043 zarejestrowane samochody (spadek o 22,98 proc.), Nissan - 5988 aut (wzrost o 12,24 proc.) i Renault - zarejestrowano 5899 samochodów tej marki (spadek o 18,62 proc.).

Częściej starsze, niż młodsze

Wśród sprowadzonych aut nadal największą grupę stanowią samochody w wieku powyżej 10 lat. Ich udział utrzymuje się na poziomie około 50 proc. Samochody w wieku od 4 do 10 lat stanowią ponad 44 proc. prywatnego importu.

W rankingu najchętniej sprowadzanych marek prowadzi Volkswagen, przed Oplem, Renault, Fordem i Audi.

Autor: kcz/tr / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: TVN 24 | S400 HYBRID