Planujesz zmianę zawodu? Oto siedem rad, jak napisać dobre CV

Najnowsze

sxc.huZmiany w karierze warto wcześniej zaplanować

Napisanie dobrego CV to klucz do znalezienia wymarzonej pracy. Albo przynajmniej pierwszy krok w tym kierunku. Warto więc pomyśleć, jak wyróżnić się na tle konkurentów i sprawić, by twoja kandydatura nie została pominięta. Szczególnie, jeśli szukasz pracy w nowej branży, a tym samym planujesz gruntowną zmianę swojej kariery.

1. Określ jasny cel

Jeśli planujesz zmiany w życiu zawodowym, najlepiej jeśli masz już sprecyzowany cel poszukiwania. To pozwoli wyróżnić w CV takie doświadczenie i kwalifikacje, które pomogą znaleźć nową pracę. 2. Skup się na najważniejszych umiejętnościach i osiągnięciach

Wiele kompetencji lub naszych umiejętności może przydać się w kilka branżach. Warto zrobić ich listę, a potem tylko modyfikować, w zależności od potrzeb. Mogą to być: łatwość rozwiązywania problemów, zarządzanie ludźmi, umiejętność negocjacji. 3. Pamiętaj - CV ma na celu "sprzedanie" tego, co potrafisz robić najlepiej 4. Ubierz swoje dotychczasowe doświadczenie w nowe słownictwo

Ważne jest, aby dopasować terminologię używaną w CV do branży i rekruterów, którzy będą twoje podanie czytać. Opisz swoje doświadczenie tak, aby było dla nich jak najbardziej zrozumiałe. 5. CV musi być zwięzłe i zawierać tylko konkretne informacje

Nawet jeśli osoba poszukująca pracy ma wiele lat doświadczenia zawodowego za sobą, życiorys musi zmieścić się na jednej stronie. Trzeba więc - zamiast wymieniać wszystko - wybrać staranie tylko te punkty, które będą wspierać naszą kandydaturę w nowej branży. 6. Wykaż swoją wartość dla przyszłego pracodawcy

Duże znaczenie mogą mieć np. potencjalne kontakty nowego pracownika, które może potem wykorzystać w pracy. Warto to pokazać. 7. Pokaż dodatkowe aktywności - poza pracą - ale tylko takie, które pasują do branży.

Może to być np. członkostwo w stowarzyszeniu, wolontariat czy staż.

Autor: mn / Źródło: Business Insider

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu