Orlen rusza na podbój Litwy i Łotwy

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24.plOrlen rusza na podbój krajów nadbałtyckich

Uruchomienie 120 stacji i zdobycie w ciągu pięciu lat 20-proc. udziału w rynku litewsko - łotewskim oraz wprowadzenie marek stacji Orlen Lietuva i Orlen Latvija to priorytety rozwoju sieci detalicznej PKN Orlen na rynkach krajów bałtyckich.

Płocki koncern planuje zdobycie pozycji lidera w sprzedaży detalicznej na Litwie i Łotwie. Chce jednocześnie zapewnić sobie długofalowy wzrost wartości i efektywności finansowej.

Zdaniem ekspertów PKN Orlen specyfika rynku litewskiego i łotewskiego oraz oczekiwania konsumentów zdecydowały o wprowadzeniu na tych rynkach jednej marki stacji paliw. Ta strategia różni się znacznie od dotychczasowych rozwiązań wprowadzonych na rynku polskim, czeskim i niemieckim, gdzie funkcjonują dwie marki - premium i ekonomiczna.

- Sieć w krajach nadbałtyckich będzie reprezentowała standard premium przypisany do marki Orlen, uzupełnionej o nazwę kraju czyli Orlen Lietuva i Orlen Latvija - zapowiedział płocki koncern. Jako pierwsza zadebiutuje marka Orlen Lietuva, która zastąpi dotychczas istniejący brand Ventus.

Według PKN Orlen, decyzja o zmianie została podyktowana wynikami badań, które wskazały, iż marka Orlen jest na Litwie akceptowana i cieszy się zaufaniem klientów. Rebrandingowi poddane zostaną 34 stacje Ventus.

W swojej strategii PKN Orlen podał, iż podstawowym jej celem jest powiększenie zysku do 2012 roku o 130 proc.

Źródło: PAP, tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl