Onet kupuje porównywarkę i serwis z opiniami klientów

TVN24 Biznes


Onet kupił dwa serwisy internetowe: Skąpiec.pl i Opineo.pl. Pierwszy to jedna z największych porównywarek cen, a druga to serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów i produktów. Onet przejął 80 proc. udziałów w obu serwisach.

Jak poinformowała firma Onet chce w ten sposób rozwinąć swoje portfolio na rynku serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie.

Wzajemny rozwój

- Najbliższe lata będą stały pod znakiem dynamicznego rozwoju serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie. Obydwie firmy idealnie wpasowują się w obraną przez nas strategię dywersyfikacji przychodów. Poszukiwaliśmy mocnych partnerów, którzy umożliwiliby nam rozwój w tym segmencie. I znaleźliśmy. Obie spółki notują doskonałą dwucyfrową dynamikę wzrostu. Wykorzystując nasz zasięg, będziemy dalej wzmacniać obydwa produkty - zapewnia Robert Bednarski, prezes zarządu grupy Onet.pl. Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl twierdzi, że jego firma potrzebowała inwestora, który zapewniłby spółce szybki wzrost. - Internetowe portfolio Onetu z pewnością pozwoli nam wzmocnić naszą pozycję lidera w segmencie serwisów opinii oraz dalej się rozwijać. 7 mln użytkowników odwiedzających serwisy Onetu każdego dnia to niezwykły potencjał, jaki z pewnością wykorzystamy - mówi Kucharzak.

Rynkowi giganci

Skąpiec.pl umożliwia użytkownikom porównywanie ofert sprzedawców internetowych oraz znalezienie najlepszych ofert zakupu produktów. Firma działa od 2004 i udostępnia informacje o milionach produktów oraz ich cenach. W marcu tego roku serwis odwiedziło 2,1 mln internautów, którzy wykonali na nim 18,3 mln odsłon (w tym 1,6 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony średnio przez 6 minut 37 sekund. Natomiast Opineo.pl działa od 2006 roku i jest to największym w Polsce serwisem gromadzącym opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów, firm i usług. Obok blisko 4 mln recenzji klientów, udostępnia on również informacje o sprzedawcach internetowych oraz o asortymencie z bazy ponad 32 tys. e–sklepów i firm. Jak podają wyniki Megapanelu, w marcu bieżącego roku serwis odwiedziło 550 tys. internautów, którzy wykonali na stronie 2,3 mln odsłon.

Autor: msz/klim/ / Źródło: PAP