Niemcy kupują mniej aut, ale jaguar za Odrą zwiększa sprzedaż o ponad 30 proc.

Najnowsze

Aktualizacja:

Mimo, że o 4,2 proc. spadła sprzedaż aut w Niemczech w roku 2013, to właściciel luksusowej marki jaguar zanotował ogromne zyski na tamtejszym rynku.

Brytyjska marka luksusowych aut należy obecnie do indyjskiej firmy Tata Motors. Auta z figurką jaguara na masce spodobały się niemieckim kierowcom i wbrew trendowi podbiły rynek. - Sprzedaż Jaguara wzrosła w ubiegłym roku aż o 30,1 proc. - podał federalny urząd motoryzacji KBA. Dobry rok ma za sobą także Land Rover, który w 2013 roku wypuścił do sprzedaży nową gamę aut o napędzie 4x4. Samochody tej marki sprzedawały się o 11,8 proc. lepiej. Nieźle poradziła sobie także Mazda, która odnotowała wzrost sprzedaży o 10,5 proc. Marki z Korei Południowej - Kia i Hyundai utrzymały niewielki wzrost i poprawiły wyniki w porównaniu z 2012 roku. Kia zwiększyła sprzedaż o 1,6 a Hyundai o 0,7 proc.

Duże spadki

Obraz całego rynku motoryzacyjnego Niemiec nie jest jednak tak optymistyczny. Po raz pierwszy od trzech lat na tym największym europejskim rynku motoryzacyjnym sprzedano mniej niż 3 mln pojazdów. W 2013 roku rynek spadł o 4,2 proc, a w 2012 o 2,9 proc.

Rok 2013 do nieudanych może zaliczyć Opel i Volkswagen. Producenci stracili odpowiednio 2,9 i 4,6 proc. na krajowym rynku. Dużo gorzej wypadli tylko producenci zagraniczni. Peugeot zmniejszył sprzedaż o 23,4 proc., Citroen o 20,6 proc, a Chevrolet 17,7 proc. Pocieszającym sygnałem dla branży są grudniowe wyniki sprzedaży. Ostatni miesiąc 2013 roku sprzedaż aut wzrosła o 5,4 proc.

Autor: msz/klim/ / Źródło: Telegraph