Najnowsze

Miliony jak z nut

Najnowsze

 
TVN24Muzyka w Polsce ma się bardzo dobrze

Polska należy do nielicznych krajów, który może się pochwalić stabilną sprzedażą płyt, która gdzie indziej na świecie spada - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Polacy niestrudzenie chodzą też na koncerty, których w naszym kraju jest coraz więcej.

W minionym roku wartość rynku muzycznego w naszym kraju wyniosła ponad 270 mln zł., a w tym roku nie będzie niższa.

Wciąż jednak kupujemy mało muzyki przez internet. Sprzedaż cyfrowa online ogranicza się w Polsce głównie do dzwonków oraz muzyki ściąganej za pomocą telefonów komórkowych.

Polacy wciąż stawiają na płyty, których sprzedaż wynosi ok 10 mln sztuk rocznie. - Polska jako zaledwie jeden z kilku europejskich krajów może pochwalić się dziś stabilnym rynkiem płytowym - mówi Kazimierz Pułaski, dyrektor zarządzający Sony Music Polska. I choć zauważa, że struktura rynku się zmienia i zaczynają dominować tzw. wydawnictwa kioskowe, to dla dystrybutorów muzyki nie powinno to rodzić większych problemów

Tłum rośnie pod sceną

Z danych wynika, że jesteśmy też liderem na rynku koncertowym. W Niemczech i Anglii sprzedaż biletów w tym roku była nawet o 20-30 proc. niższa niż rok temu. Tymczasem w Polsce wyprzedano większość koncertów i ciągle jest miejsce na nowe imprezy.

Dlatego od kilku lat agencje koncertowe regularnie notują wzrost obrotów a coraz więcej gwiazd światowego formatu zjeżdża nad Wisłę. jak grzyby po deszczu wyrastają też kolejne festiwale.

- Polski rynek festiwalowy to ewenement na skalę europejską. Cały czas notujemy tendencję zwyżkową Mimo, że w 2009 roku pojawiły się nowe festiwale, choćby w Szczecinie, czy Krakowie, to wciąż jest miejsce na nowe imprezy - mówi gazecieMonika Klonowska, szefowa agencji koncertowej Good Music.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Źródło zdjęcia głównego: TVN24

Pozostałe wiadomości