Kryzys zjadł też lody

TVN24 Biznes

Aktualizacja:
sxc.huLody lody dla ochłody! Tylko po co się chłodzić, jak jest zimno?

Lato się skończyło, a wraz z nim sezon na lody. Hasło "Lody, lody, dla ochłody" miało jednak w tym roku mniejszą siłę niż dawniej. Czy to z powodu kryzysu, czy też niezbyt udanej pogody w lipcu - producenci lodów sprzedali ich znacznie mniej niż w poprzednie lato.

Firma Unilever - lider polskiego rynku lodów - przyznała, że w czerwcu i lipcu 2009 roku Polacy kupili o 14,5 procent mniej lodów niż przed rokiem. Wartość sprzedaży zmniejszyła się jednak nieco mniej - o 13,2 procent.

Lipiec nie potrzebował ochłody

- Branży zaszkodziły niskie temperatury na początku lata - mówi "Rzeczpospolitej" Zbigniew Grycan, prezes firmy "Grycan - Lody od pokoleń". - Nie jest wykluczone, że już nie da się odrobić spadków z początku sezonu - dodaje.

W sierpniu była i ładniejsza pogoda, i więcej amatorów zimnych przysmaków. Tomasz Leszko z Nestle Polska także potwierdził, że sierpień był dla branży znacznie lepszy niż wcześniejsze miesiące. Jednakże jeden miesiąc nie nadrobi całego lata. Jego zdaniem, łączna sprzedaż lodów w Polsce będzie niższa niż w 2008 roku.

W Polsce 70 procent sprzedaży lodów przypada na okres od kwietnia do września. W ubiegłym roku na lody wydaliśmy łącznie ok. 1,2 miliarda złotych.

Źródło: "Rzeczpospolita"

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu