Kryzys sięga świata Barbie

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24Kryzys sięgnął świata Barbie

Największy światowy producent na tym rynku, amerykański koncern Mattel, ogłosił dużo gorsze od oczekiwanych wyniki finansowe za IV kwartał 2008 roku. Zyski stopniały ze względu na słabnącą sprzedaż i silnego dolara.

Mattel podał, że jego zysk za IV kwartał zmniejszył się o 46 procent - do 176 milionów dolarów. To wynik dużo gorszy niż oczekiwano i spowodował spadek cen akcji firmy o ponad 17 procent.

Powodem jest przede wszystkim powszechne zaciskanie pasa w ostatnim sezonie świątecznym. Na rodzimym rynku amerykańskim w czwartym kwartale sprzedaż zabawek firmy spadła o 6 proc., ale za granicą aż o 1/5.

Natomiast o 21 procent spadła sprzedaż flagowego produktu amerykańskiego koncernu - obchodzącej właśnie swoje 50 urodziny lalki Barbie.

Jak mówią analitycy, wbrew wcześniejszym prognozom okazało się, że producenci i dystrybutorzy zabawek wcale nie są odporni na kryzys. W Wielkiej Brytanii wniosek o upadłość złożyła już sieć KB Toys.

Źródło: TVN CNBC Biznes, BBC.com

Źródło zdjęcia głównego: TVN24