Kiepskie wyniki Agory. Spadki w kilku segmentach, w tym kluczowym: prasie

Najnowsze

TVN24Agora zanotowała spadki

W pierwszej połowie roku Agora - właściciel "Gazety Wyborczej" - zanotowała spadek przychodów na poziomie ponad 5 proc. rok do roku, do poziomu 533,7 mln zł. Spółka zanotowała też 0,8 mln zł straty netto, wobec 0,3 mln zł straty w tym samym okresie ubiegłego roku.

Na niższe przychody złożyło się kilka czynników - spadek o ponad 15. proc. wpływów ze sprzedaży reklam oraz o blisko 15 proc. niższe przychody ze sprzedaży wydawnictw. W skali roku wzrosły jednak przychody z pozostałej sprzedaży - usług poligraficznych, dystrybucji filmowej i sprzedaży biletów w kinach sieci Helios (w sumie ponad 28 proc. w skali roku).

Niższe koszty

Agora zanotowała niższe niż przed rokiem koszty operacyjne (529,7 mln zł). To głównie efekt restrukturyzacji w spółce, w tym zwolnień przeprowadzonych jesienią ubiegłego roku. Spółka ograniczyła też o blisko 30 proc. wydatki na reprezentację i reklamę.

Z kolei EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od kredytów, podatków i amortyzacji) wzrosła do 54 mln zł. Agora zakończyła I połowę roku stratą netto na poziomie 0,8 mln zł.

W pierwszym półroczu Agora ponad 46 proc. przychodów osiągnęła w segmencie prasy codziennej, prawie 20 proc. w kinach, nieco ponad 14 proc. w sektorze reklamy zewnętrznej, a nieco ponad 10 proc. w internecie.

Spadki

Jeżeli spojrzymy na bilans spółki jedynie w II kwartale roku, to jej przychody spadły o 4 proc. (w porównaniu z ubiegłym rokiem) i wyniosły 271,9 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 0,6 mln zł.

Jak podała spółka - w najbardziej dochodowym segmencie - przychody ze sprzedaży egzemplarzowej "Gazety Wyborczej" wyniosły 25 mln i (spadek o prawie 4 proc.), a z reklam 38,5 mln zł (spadek o 33,3 proc.). Przychody z prasy bezpłatnej, ze sprzedaży reklam wyniosły 6 mln zł (spadek o 18,9 proc.), a wpływy bezpłatnego dziennika "Metro" z ogłoszeń były niższe o 30 proc. niż przed rokiem.

Może być to wynik spadającej sprzedaży flagowego produktu Agory "Gazety Wyborczej" i kurczących się budżetów reklamowych w prasie. Jak podała spółka w II kw. 2013 r. "GW" miała średnie rozpowszechnianie płatne na poziomie 225 tys. egz. (spadek o 12,7 proc.).

Spadły też przychody z czasopism o 37,6 proc., a z segmentu radiowego o 13,3 proc.

Przychody segmentu internetowego Agory to 29,8 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych - 24,2 mln zł, a ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach - 4,1 mln zł.

Kurs akcji Agory na godzinę 15.30 wyniósł 8,04 i był na 4,3 procentowym minusie. Cała giełda natomiast rosła o 1 proc.

Autor: mn//mat / Źródło: tvn24.pl, wirtualnemedia.pl, press.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN24