Najnowsze

Kiedy dostawca może odciąć ci prąd? Wyjaśnia Paweł Blajer

Najnowsze

Aktualizacja:
Kiedy dostawca może odciąć ci prąd? Wyjaśnia Paweł Blajer
TVN24 Biznes i ŚwiatKiedy dostawca może odciąć ci prąd? Wyjaśnia Paweł Blajer

Czy firma może odciąć prąd już po jednej niezapłaconej fakturze? Czy dług można spłacać ratami? Czy uregulowanie płatności oznacza automatyczne wznowienie dostaw? W kolejnym odcinku "Biznesu dla ludzi" Paweł Blajer wyjaśnił wraz z gościem te wątpliwości.

Jak wynika z kontroli UOKiK, dostawcy prądu bardzo często nieprawidłowo informują klientów o wymaganym terminie płatności rachunków: albo nie podają tego terminu w umowach, a jeśli już to robią - to wyłącznie już na fakturze.

Na co może sobie pozwolić dostawca?

W sytuacji, gdy klient otrzymałby ją z opóźnieniem, mógłby zostać obciążony karnymi odsetkami za nieterminową spłatę zobowiązań. Czy wtedy jednak firma ma także prawo odciąć klientowi prąd?

- Dopływ prądu nie może być odłączony bez wezwania, bez upływu terminu na uregulowanie faktury. Konsument ma 30 dni na uregulowanie płatności wynikającej z faktury. Jeśli płatność nie zostanie uregulowana, dostawca ma obowiązek wezwać nas do zapłaty - podkreśliła w programie "Biznes dla ludzi" mec. Joanna Parafianowicz. - Ten termin może być krótszy niż 14 dni od momentu wezwania do zapłaty - dodała.

A co, jak dostawca już wyłączy prąd, a my już zapłaciliśmy? - Zgodnie z prawem energetycznym dostawca musi niezwłocznie wznowić dopływ energii do naszego lokalu - podkreśliła Parafianowicz. Dodała, że dostawca może pobierać dodatkowe opłaty w takim przypadku, ale związane z windykacją. To nie może być warunek wznowienia dopłat. Program "Biznes dla Ludzi" Pawła Blajera do obejrzenia na antenie TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o godz. 20.00.

Autor: rf//gry / Źródło: TVN24 Biznes i Świat

Pozostałe wiadomości