Informacyjnego giganta kryzys nie dotknął

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN CNBC BIZNESTom Glocer zdradza sekrety agencyjnego biznesu

- Przez ostatni rok, pomimo ogromnych zaburzeń byliśmy w stanie sprostać naszym prognozom, które zakładały utrzymanie wyników lub wzrosty - mówi TVN CNBC Biznes szef agencji Reuters Thomson Tom Glocer, który uczestniczy w Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. I zapowiada: agencja już szykuje się, aby zaskoczyć rynek nowymi produktami.

Szef największej na świecie agencji informacyjnej nie krył zadowolenia z lekkiego dla jego firmy przebiegu kryzysu. - Nikt z nas nie widział tak trudnego układu warunków dla klientów i dla nas - przyznał Tom Glocer.

Zaraz jednak podkreślił, że jego agencja zareagowała szybko na sytuację. - Pracowaliśmy cały rok przenosząc zasoby do sektorów, które notowały wzrost. Nawet w zeszłym roku obserwowaliśmy 30-procentowy rozwój biznesu w Brazylii. Dwucyfrowe wzrosty obserwowaliśmy też w Chinach i w Indiach. (...) To były dla nas rejony wzrostu. Przez ostatni rok, pomimo ogromnych zaburzeń, byliśmy w stanie sprostać naszym prognozom, które zakładały utrzymanie wyników lub wzrosty - powiedział.

Dobrej informacji kryzys się nie ima

Nie bez znaczenia dla agencji był fakt, że jej produkt nie podlega tak silnym wahaniom jak inne sektory gospodarki. - Jeśli jesteś na przykład maklerem lub handlujesz się walutami zagranicznymi, lub jesteś menedżerem portfolio inwestycyjnego, lub prawnikiem, lub księgowym, to potrzebujesz informacji i programów jakie my zapewniamy, aby można było wykonywać swoją pracę. Nie polegamy na przypadkowych decyzjach klientów, którzy wobec recesji zaciskają pasa i ograniczają wydatki na przykład nie chodząc do kina. Kiedy nasze narzędzia są konieczne do pracy i doradztwa, nie można zrezygnować z usług Thomson Reuters - wyjaśnił prezes.

Zaznaczył, że przychody firmy zbierane w postaci rocznego abonamentu zbliżają się do 13 miliardów dolarów.

Nowości w Nowym Roku

Nie polegamy na przypadkowych decyzjach klientów, którzy wobec recesji zaciskają pasa i ograniczają wydatki na przykład nie chodząc do kina. Kiedy nasze narzędzia są konieczne do pracy i doradztwa nie można zrezygnować z usług Thomson Reuters glocer o reuterze

Hitem ma być jednak inny projekt. - Największą rzeczą na jakiej się skupiamy jest rozwój usług na rynek finansowy. Startujemy z bardzo innowacyjnym serwisem video o nazwie Reuters Insider, który zapewnia funkcjonalność podobną do tej, jaką oferuje YouTube, ale na profesjonalnym poziomie w połączeniu z innymi informacjami dostępnymi na terminalu. Nie jest to więc transmisja telewizyjna jaką obecnie zapewniamy. To profesjonalne narzędzie wykorzystujące wideo będzie dostępne jeszcze w tym roku - wyjaśnił.

Źródło: TVN CNBC Biznes

Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES