Historyczne rocznice. Rząd wyda 8 mln złotych na promocję Polski

Najnowsze

TVN24 BiSSikorski: Apeluję, aby się rejestrować i głosować w wyborach do PE

Rząd zdecydował o przeznaczeniu 8 mln zł z funduszy przedakcesyjnych na zagraniczną kampanię wizerunkową Polski, w związku z przypadającymi w tym roku ważnymi rocznicami - powiedział szef MSZ Radosław Sikorski. Minister zaapelował również do Polaków za granicą o udział w wyborach do PE.

W tym roku obchodzone będą trzy rocznice związane z najnowszą historią Polski, tj. 25 lat od obalenia komunizmu (4 czerwca), 15 lat członkostwa w NATO (12 marca) oraz 10 lat członkostwa w Unii Europejskiej (1 maja). Z kolei w dniach 22-25 maja odbędą się w krajach UE wybory do Parlamentu Europejskiego - w Polsce 25 maja.

Zachęcić rodaków

- Będę chciał przedstawiać Polskę jako kraj, który z sukcesem dokończył swoją transformację, ale też będziemy zabiegali, aby ta kampania skłaniała naszych rodaków w krajach Unii Europejskiej do wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego - powiedział szef MSZ na wspólnej z szefem rządu Donaldem Tuskiem konferencji, po wtorkowym posiedzeniu Rady Ministrów. Według szefa dyplomacji to bardzo ważne, aby Polacy żyjący poza granicami kraju wzmacniali swoją pozycję polityczną w krajach zamieszkania. - Apeluję, aby się rejestrować i głosować w wyborach do PE - powiedział Sikorski.

W komunikacie po posiedzeniu rządu podkreślono, że trzy tegoroczne rocznice to doskonała okazja do podjęcia działań promujących kraj poprzez pokazanie zagranicznej opinii publicznej dorobku w wielu dziedzinach życia. "Sukces polskiej transformacji to demokratyzacja życia politycznego, rozwinięta gospodarka, nowoczesne struktury państwowe, rozwój społeczeństwa obywatelskiego. Polska znajduje się w gronie państw rozwiniętych, demokratycznych, otwartych na współpracę z sąsiadami. Jej międzynarodowy status potwierdzają znaczące staże w najważniejszych organizacjach międzynarodowych" - informuje komunikat po posiedzeniu rządu.

Pełen sukces

Jak podkreślono, przeprowadzenie szeroko zakrojonej i skoordynowanej kampanii wizerunkowej Polski wymaga współpracy wielu różnych instytucji oraz nakładów finansowych. "Istotne znaczenie będzie miała koordynacja inicjatyw rządowych i partnerów społecznych. Rada Promocji Polski, organ opiniodawczo-doradczy rządu, podjęła decyzję o wspólnym przygotowaniu kampanii wizerunkowej Polski w 2014 r. Zagwarantuje to spójność przedsięwzięć i właściwe wykorzystanie środków finansowych przeznaczonych na tę kampanię" - podkreślono w komunikacie.

Autor: msz/klim/ / Źródło: PAP