Groupon wciąż szuka "właściwej" strategii

Najnowsze

TVN24Zyski Grouponu w ostatnim kwartale 2013 roku spadły o 3 proc. do 401,7 mln dol

Amerykański serwis zakupów grupowych Groupon stoi na rozdrożu. Dotychczasowy model biznesowy wyczerpał się, a nowej strategii jak nie byo, tak nie ma.

Magazyn "Forbes" przypomina, że sprzedaż internetowej spółki wzrosła w ostatnim kwartale 2013 roku o 20 proc. do 768,4 mln dol. Mimo to zyski spadły o 3 proc. do 401,7 mln dol.

Miliony e-maili i żadnych efektów?

Obecnie firma wysyła dziennie swoim klientom ponad 250 mln e-maili. To jednak mija się z celem zwiększenia sprzedaży. Atrakcyjne oferty giną w natłoku tych nietrafionych.

Atutem jest za to aplikacja umożliwiająca kierowanie lepiej wyselekcjonowanych ofert. W 2013 roku pobrano ją 33 mln razy, a liczba transakcji przeprowadzonych za pomocą urządzeń mobilnych stanowi blisko połowę wszystkich płatności. Ponadto Groupon zachęca abonentów do zapoznania się z jego ofertami w czasie rzeczywistym.

Trafność w cenie

Jednak, zdaniem "Forbes'a" wielu klientów o tych udogodnieniach nie ma pojęcia i polega tylko na e-mailach. A to nie wróży dobrze jeśli chodzi o budowę stabilnego biznesu. Dlatego Groupon musi zwiększyć trafność i użyteczność ofert, a także postawić na reklamę.

Choć firma zmienia strategię z bazującej na pozyskaniu klienta w kierunku jego utrzymania, to "opracowanie odpowiedniego połączenia systemu dostarczania ofert i marketingu zajmie trochę czasu" - przewiduje "Forbes".

Autor: rf/klim/ / Źródło: Forbes

Źródło zdjęcia głównego: TVN24