"First minute" z pułapkami

Najnowsze

Aktualizacja:
sxc.huMiało być pięknie, tylko biuro troche pokręcilo...

Giełdowy Rainbow Tours oraz trzy inne biura podróży - Oasis, Viva i Witours - zostały ukarane przez przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Powód? Wprowadzanie klientów w błąd w ofertach "first minute". Urząd nałożył na te biura łącznie ponad 750 tysięcy złotych kary.

Oasis Tour informowała klientów m.in. o podwyższeniu ceny wycieczki "first minute" ze względu na wzrost opłaty paliwowej. Tymczasem zgodnie z prawem, cena nie może się zmienić na 20 dni przed wyjazdem.

Viva Tours procentowo określała kwotę, jaką może potrącić, jeśli klient zrezygnuje z wycieczki. Urząd przypomina, że zgodnie z prawem w takiej sytuacji biuro podróży może zatrzymać część wpłaconych pieniędzy, ale musi ona odpowiadać faktycznie poniesionym przez nie kosztom.

Rainbow Tours z kolei zostało ukarane za zapis w umowie, iż biuro nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pozostawionych w bagażu pieniędzy, kart płatniczych, biżuterii, sprzętu fotograficznego. UOKiK zwraca uwagę, że biuro podróży nie odpowiada wtedy, gdy szkoda jest spowodowana działaniem konsumenta, osób trzecich lub siły wyższej. Odpowiada natomiast za zaniedbania przewoźników, hotelu i innych pośredników.

Źródło: TVN CNBC Biznes

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu