DomenyAgory.pl

TVN24 Biznes

Aktualizacja:
sxc.huKonsorcjum walczy między innymi o wysokie miejsce w rankingach badania internetu

Kaszalot.pl, lodzia.pl... - te i około czterystu innych domen internetowych ma w posiadaniu Agora. W ciągu kilka lat spółka zamierza stać się polskim potentatem internetowym.

- Zaskakujące, oceniałem Agorę na jakieś sto kilkadziesiąt sztuk. Łączna wartość ich domen może sięgać nawet 3,6 mln zł. Mówię tylko o nazwach, a nie o rozreklamowanych serwisach, które wiszą pod konkretnymi adresami - ocenia w "Pulsie Biznesu" Daniel Dryzek, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Active 24, firmy zajmującej się hostingiem i rejestracją domen.

Serwisy aby robić tłok

Serwisy wyceniane na miliony złotych nie muszą na siebie zarabiać, mają raczej być lepem na internautów.

- Mają przynosić ruch, przyciągać nowych użytkowników, blokować rozwój konkurencji - uważa prezes Mediapolis, Krzysztof Urbanowicz. Nie bez znaczenia jest też wysoka pozycja w comiesięcznych zestawieniach witryn internetowych.

Ta strategia nie jest jednak przypadkowa. Dyrektor pionu internetowego w Agorze, Tomasz Józefacki zapowiedział bowiem, że w 2011 roku większość z przychodów holdingu ma pochodzić z działalności niegazetowej.

Siła w linkach

Najpotężniejszą bronią w ekspansji Agory w internecie nie są jednak same nazwy, a zdolność do ich promowania. Przede wszystkim za pomocą tworzenia rozległej sieci linków.

Niestety na nazwie właśnie często kończy się wyjątkowość serwisów koncernu, czytamy w "Pulsie Biznesu": - Użytkownik spodziewa się, że znajdzie różne treści w różnym opakowaniu na każdym serwisie. Przydałoby się więcej inwencji twórczej i mniej kopiowania z poprzednich projektów - wytyka Daniel Dryzek.

Źródło: Puls Biznesu

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu