Amazon wprowadza zakupy przez Twittera

Najnowsze

tvn240f3fe704-8a47-11e3-a32d-0025b511229e

Sklep internetowy Amazon podpisał umowę partnerską z Twitterem, która pozwala użytkownikom portalu społecznościowego na zakupy za pomocą dodania postu z odpowiednim "hashtagiem".

Nowa funkcja pozwala na błyskawiczne dodawanie produktów do koszyka bez konieczności przechodzenia do sklepu Amazon. Opcję udostępniono klientom sklepu w Wielkiej Brytanii i USA.

Wystarczy hashtag

Zakupy można zrobić poprzez odpowiedzieć na wpis zawierający link do strony z produktem Amazona oraz dodanie do postu hashtagu #amazoncart (w USA) albo #amazonbasket (w Wielkiej Brytanii). Użytkownicy wciąż jednak będą musieli przejść do sklepu Amazon, aby zapłacić i sfinalizować transakcję.

Twitter zanotował 132,36 mln dolarów straty w I kwartale 2014 roku, w porównaniu do 27,03 mln dolarów straty w analogicznym okresie ubiegłego roku.Przychody firmy z San Francisco wzrosły do 250,49 mln dolarów, wobec 114,34 mln dolarów przed rokiem.

Liczba aktywnych użytkowników serwisu w pierwszym kwartale sięgnęła 255 mln, o 5,8 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Jest jednak poniżej oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 257 mln użytkowników.

Liczy się czas

Tempo wzrostu użytkowników Twittera w ciągu kilku ostatnich lat zmalało, co może zmniejszyć jego przychody. Umowa z Amazonem ma pomóc firmie z San Francisco w większym zaangażowaniu swoich użytkowników i w rezultacie przyciągnąć więcej reklamodawców. Przychody Twittera oparte są bowiem nie tylko na liczbie użytkowników, ale także czasie, jaki spędzają oni na portalu.

Autor: ToL//gry / Źródło: BBC News

Źródło zdjęcia głównego: tvn24