Sprzedaż samochodów z najwyższej półki. Zaskakujący efekt w czasie pandemii

TVN24 Biznes | Moto

Autor:
kris
Źródło:
PAP
Najczęściej wyszukiwane samochody w 2020 rokuTVN Turbo
wideo 2/7
TVN TurboNajczęściej wyszukiwane samochody w 2020 roku

Jak pandemia wpłynęła na rynek aut z klasy premium? W lutym 2021 roku przybyło w Polsce 7568 nowych samochodów z najwyższej półki - to o 22,4 procent więcej niż w styczniu oraz o 9,4 procent więcej niż w lutym 2020 roku - podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W ciągu dwóch miesięcy br. liczba rejestracji samochodów z wyższej półki wyniosła 13 751 sztuk, o 5,74 proc. (747 sztuk) więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Dla porównania, zgodnie z danymi CEPiK, w lutym br. zarejestrowano w Polsce 37 755 osobówek, tj., o 1,97 proc. mniej niż rok wcześniej - czytamy w raporcie IBRM Samar.

Klasa premium odporna na pandemię

Według analityków, ten niezły wynik kolejny raz potwierdza tezę, że samochody premium kupowane przez firmy i zamożnych klientów indywidualnych są odporniejsze na pandemiczne zawirowania rynku niż auta z segmentu popularnego.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że samochody te wzrost zawdzięczają w dużej mierze wysokiej dynamice sprzedaży osiągniętej przez BMW, Lexusa oraz Teslę, która w lutym zadebiutowała na dziewiątej pozycji zestawienia - wyjaśniono.

Nowe auta klasy premium w Polscesamar.pl

Jak podał Samar, liderem na koniec lutego br. zostało BMW, które wyprzedziło Mercedesa, zwycięzcę ubiegłorocznego rankingu. Koncern z Monachium może pochwalić się 3688 zarejestrowanymi autami, co jest wynikiem o 31,67 proc. większym niż w takim samym okresie roku 2020.

Wiceliderem rynku po dwóch miesiącach nowego roku został Mercedes. W krajowych wydziałach komunikacji zostało zarejestrowanych 3211 aut tej marki - o 3,83 proc. mniej rdr. Trzecią notę wśród marek klasy premium zdobyło Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował w omawianym okresie 2865 aut osobowych. To rezultat o 5,45 proc. lepszy w porównaniu z sytuacją na koniec lutego 2020 roku - czytamy.

Według Samar, tuż za podium znalazło się Volvo. W okresie od stycznia do lutego br. Polacy kupili i zarejestrowali 1996 aut tej marki, o 3,29 proc. mniej niż w takim samym okresie ubiegłego roku. Warto też zwrócić uwagę na bardzo dobre wyniki Lexusa, zajmującego piątą pozycję w zestawieniu. Japońska marka zarejestrowała do końca lutego br. 1108 samochodów, o 30,05 proc. więcej rdr. Była to ostatnia marka, która przekroczyła po dwóch miesiącach tego roku próg 1000 samochodów wpisanych do CEPiK - czytamy.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO >>>

Autor:kris

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock