Danina za udostępnienie pracownikowi elektrycznego auta. "Skarbówka zastawia podatkowe pułapki"

TVN24 Biznes | Moto

Autor:
kris
Źródło:
PAP
Wzrost rejestracji aut elektrycznych w PolsceTVN Turbo
wideo 2/8
TVN TurboWzrost rejestracji aut elektrycznych w Polsce

Fiskus nałożył dodatkową daninę na pracowników korzystających z ekologicznych samochodów - opisuje "Rzeczpospolita". Według gazety, w ten sposób skarbówka rzuca kłody pod nogi firmom, które zdecydowały się zainwestować w elektryczne auta. 

"Rząd szumnie zapowiada w Polskim Ładzie nowe udogodnienia dla elektrycznych samochodów. Tymczasem fiskus rzuca kłody pod nogi firmom, które w nie inwestują. Twierdzi, że pracodawca udostępniający pracownikowi ekologiczne auto i zwracający koszty ładowania pojazdu w domu, musi mu naliczyć dodatkowy przychód i podatek" - czytamy w "Rzeczpospolitej".

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO >>>

"Przedsiębiorcom potrzebne są zachęty"

- To swoista schizofrenia, z jednej strony państwo zachęca do elektromobilności, z drugiej - skarbówka zastawia podatkowe pułapki - mówi w "Rz" Grzegorz Gębka, doradca podatkowy w kancelarii GTA.

Gazeta pisze, że o interpretację wystąpiła spółka, która udostępnia pracownikom służbowe elektryki. "Mogą je wykorzystywać także na cele prywatne. Z tego tytułu spółka nalicza im, na podstawie ustawy o PIT, zryczałtowany przychód w kwocie 250 zł miesięcznie. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał jednak, że w ryczałcie nie mieści się zwrot kosztów doładowania samochodu w domu. I nakazał dodatkowo opodatkować te kwoty" - pisze dziennik.

- Wynika z nich, że ryczałt obejmuje też sfinansowane pracownikowi paliwo. A w autach elektrycznych takim paliwem jest przecież prąd - tłumaczy w "Rz" Radosław Żuk, doradca podatkowy, partner w KZP.

- Podejście fiskusa spowoduje problemy dla księgowych, nie wiadomo bowiem, jak wyliczyć dodatkowy przychód - mówi gazecie Grzegorz Gębka.

Dodano, że eksperci nie mają wątpliwości, że takie interpretacje mogą zniechęcić część firm do inwestycji w ekologiczne auta. - Przedsiębiorcom potrzebne są zachęty, a nie podatkowe obciążenia - podkreśla Radosław Żuk.

"W Polskim Ładzie obiecywane są dopłaty do elektrycznych samochodów oraz infrastruktury ładowania. Zapowiedziane jest też wsparcie dla polskich firm produkujących takie auta" - pisze gazeta.

Licznik elektromobilności - marzec 2021pspa.com.pl

Autor:kris

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock