Drogowa rewolucja na Pomorzu. Wybrano najkorzystniejszą ofertę na kolejny odcinek ekspresówki

TVN24 Biznes | Moto

Autor:
mb
Źródło:
TVN24 Biznes
Gumowy asfalt na polskich drogachTVN Turbo
wideo 2/6
TVN TurboGumowy asfalt na polskich drogach

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S6. Chodzi o fragment między obwodnicą Słupska a Bobrownikami w województwie pomorskim. Za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum firm NDI, NDI Sopot oraz Limited Liability Partnership "Todini Central Asia".

Koszt prac wyceniono na ponad 548,7 mln zł. 

Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa 16 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska (węzłem w Redzikowie) a węzłem Bobrowniki. W ramach prac powstaną m.in. dwa węzły drogowe: w Budach i Bobrownikach. Będzie to trasa o przekroju po dwa pasy ruchu w obu kierunkach i pasy awaryjnego postoju.

W postępowaniu przetargowym wpłynęło łącznie 5 ofert. To przetarg dotyczący ostatniego odcinka S6 w województwie pomorskim.

GDDKiA

Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 roku.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO >>>

S6 na Pomorzu

W województwie pomorskim w budowie są trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. Dotychczas GDDKiA podpisała umowy na trzy fragmenty trasy: dwie na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej (dwa zadania) oraz na budowę drugiej jezdni istniejącej obwodnicy Słupska.

Obecnie drogowcy czekają na zakończenie kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla S6 między Skórowem a Leśnicami. Ponadto dwa przetargi trafiły do Krajowej Izby Odwoławczej: Bobrowniki – Skórowo oraz Leśnice – Bożepole Wielkie.

W trzecim kwartale br. GDDKiA planuje ogłosić przetargi na roboty budowlane na odcinki S6 między Koszalinem a Słupskiem.

Autor:mb

Źródło: TVN24 Biznes

Źródło zdjęcia głównego: Piotr Michalski/GDDKiA