Ponad pięć tysięcy aut w Polsce wezwanych do serwisów. Usterka poduszek

Moto

Zmiany w badaniach technicznych. Wszystko, co musisz wiedziećTVN Turbo
wideo 2/3

Ponad pięć tysięcy samochodów Nissana w Polsce przejdzie wymianę poduszki pasażera. Powodem jest usterka w siedmiu modelach aut japońskiego producenta. O sprawie informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak podał UOKiK, przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany poduszki powietrznej pasażera na część poprawioną.

Chodzi o następujące modele samochodów marki Nissan: - Navara Pick-up (D22) wyprodukowanych w Japonii od 06/01/2004 do 02/03/2012, - Almera (N16) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 04/01/2004 do 24/11/2006, - X-Trail (T30) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012, - Terrano II (R20) wyprodukowanych w Hiszpanii od 12/01/2004 do 28/11/2006, - Teana (J31) wyprodukowanych w Japonii od 05/04/2004 do 01/11/2007, - Tino (V10) wyprodukowanych w Hiszpanii od 07/01/2004 do 21/11/2005, - Patrol Pick Up (Y61) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012

ZOBACZ LISTĘ SAMOCHODÓW OBJĘTYCH KAMPANIĄ SERWISOWĄ

Jaka usterka

UOKiK informuje również o szczegółach usterki. Jak czytamy, czynnik uruchamiający z azotanem amonowym w nie wysuszonych urządzeniach napełniania czołowych poduszek powietrznych Takata SPI ulega degradacji po długim czasie działania wilgoci zawartej w otoczeniu i zmian wysokich temperatur.

"W takich warunkach w czasie wypadku taka poduszka powietrzna może napełnić się z tak ekstremalnym ciśnieniem, że obudowa urządzenia napełniania może ulec zniszczeniu i rozrzucić metalowe fragmenty wewnątrz kabiny" - dodano.

Jednocześnie urząd zastrzega, że informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów.

Lusterka do wymiany

To jednak niejedyna usterka w samochodach Nissana, o których producent powiadomił prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W komunikacie na stronie urzędu czytamy, że w niektórych samochodach marki Nissan Qashqai (J11), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 12 do 28 czerwca tego roku kierunkowskaz lusterka drzwiowego może nie działać zgodnie z założeniem, gdy włączone jest ogrzewanie tylnej szyby.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 25 pojazdów. Podobnie jak w przypadku pierwszej usterki, przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją.

Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock